این مجموعه یک موسسه خدمات مالی و حسابداری و مالیاتی بوده که سالهاست با در اختیار داشتن تیمی خبره و متخصص در امور مالیاتی و حسابداری ، به مشتریان خود خدمات تخصصی ارائه می دهد . گروه بتا با استفاده از تجربه و دسترسی های ممیزان بازنشسته سازمان امور مالیاتی و سایر مشاوران مالیاتی و با اشراف کافی به قوانین مرتبط به امور مالی و مالیاتی می تواند به مشتریان خود در خصوص مشاوره های تخصصی اطمینان کامل داده و همه امور مربوط به واحد مالی آنها را پشتیبانی نماید .

این گروه با در اختیار داشتن تیمی خبره در زمینه امور مالیاتی می تواند خدمات مالیاتی تخصصی ذیل را به مودیان خود ارائه نماید ضمن انکه می تواند تمام امور ذیل را راسا به عهده گرفته و به طور کامل و قانونی اجرا نماید .

خدمات مالیاتی در گروه مالی و مالیاتی بتا :

تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی – تحریر دفاتر قانونی

کلیه مودیان و مشمولان قانون مالیات های مستقیم باید در زمان های مقرر اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم کرده و به همراه کلیه اسناد و مدارک مالی خود به سازمان امور مالیاتی تحویل نمایند مودیان باید در این مدارک حتما دفاتر قانونی خود را که شامل دفتر روزنامه ، دفتر کل ، دفتر دارایی و سایر دفاتر قانونی دیگر است را به درستی تنظیم کرده و بدون هیچگونه ایراد و اشکال ارائه کنند .

تحریر دفاتر قانونی باید از اصول و قواعد خاصی پیروی کرده و شرایط تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی را داشته باشد تا رد نگردیده و مودیان را دچار دردسر جرایم مالیاتی نکند . به همین منظور مودیان محترم باید در تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی و دفاتر قانونی خود دقت کافی را به خرج دهند و برای تحریر آنها از افراد آموزش دیده و با تجربه کمک گرفته و یا با موسسات مالی و حسابداری در خصوص این خدمات مالیاتی مشورت نمایند .

ثبت نام ، تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که در طول چند سال گذشته به قوانین مالیاتی اضافه شده و مودیان موظف هستند که آن را به سازمان امور مالیاتی پرداخت نمایند . مودیان این مالیات در واقع همه مصرف کنندکان کالاها و خدمات می باشند . مصرف کننده می تواند مصرف کننده اولیه ، بینابینی و یا مصرف کننده نهایی باشد .

هر کالایی که تولید میشود در هر مرحله تولید به ارزش آن افزوده میشود و در زمان انتقال به مصرف کننده بعدی باید مالیات ان توسط خریدار پرداخت شده و فروشنده هم در هر دوره سه ماهه اقدام به پرداخت این مالیات به سازمان امور مالیاتی نماید . که در صورت عدم پرداخت آن مشمول جرایم سنگین میشود ضمن اینکه فروشنده باید گزارش خرید و فروش های خود را هم به همراه مبلغ ارزش افزوده تا ۱۵ روز بعد از پایان هر فصل اعلام نماید .

تهیه و تنظیم این اظهارنامه و گزارش مربوط به خرید و فروش ها باید با دقت و صداقت صورت گرفته تا مشمول جریمه نگردد .

خدمات مالیاتی : دریافت گواهینامه ارزش افزوده

این گواهینامه به گواهینامه ثبت نام ارزش افزوده معروف بوده که دریافت کنندگان مالیات بر ارزش افزوده باید این گواهینامه را داشته باشند. طبق ماده ماده ۱۸ قانون مالیات های مستقیم مودیان مکلفند به ترتیبی که سازمان امور مالیاتی کشور تعیین واعلام می نماید نسبت به ارائه اطلاعات درخواستی سازمان مذکور وتکمیل فرمهای مربوطه اقدام وثبت نام نمایند.

همچنین با توجه به دستورالعمل شماره ۲۰۰/۹۹/۵۰۶ مورخ ۲۱/۰۲/۱۳۹۹ سازمان امور مالیاتی ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده کفایت داشته و نیازی به صدور گواهینامه ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده نمی باشد و ثبت نام های قبلی بعنوان ثبت نام قطعی تلقی می گردد . ضمنا دستور العمل شماره /۲۶۰/۲۷۲۹د مورخ۱۳۹۸/۶/۱۱ در خصوص صدور گواهینامه ثبتنام لغو شده است.

مشاوره از جمله خدمات مالیاتی

 مشاوره مالیاتی در خصوص مالیات عملکرد شرکتها، مالیات تکلیفی، ارزش افزوده

پرداخت مالیات یکی از مهمترین مسایل مربوط به امور مالی شرکتها و موسسات و بنگاههای اقتصادی بوده و کمترین تخلف و پنهان کاری می تواند جرایم سنگینی را در پی داشته باشد .

ضمن انکه تهیه و تنظیم اسناد و مدارک مربوط به این امور هم باید توسط افراد خبره و متخصص در این زمینه صورت گیرد . همه شرکتها حتی اگر واحد مالی جداگانه هم داشته باشند برای اگاهی از اخبار روز مالیاتی و بخشنامه جدید صادر شده و نحوه برخورد با جزییات قانونی امور مالیاتی می توانند از مشاورین خبره موسسات مالی وحسابداری بهره مند شوند .

خدمات مالیاتی : تهیه و تنظیم گزارشات فصلی

تنظیم گزارشات فصلی (خرید و فروش) ماده ۱۶۹ مکرر مالیاتهای مستقیم

طبق ماده ۱۶۹ مالیات های مستقیم مودیان موظف هستند علاوه بر اینکه اقدام به دریافت کد اقتصادی نمایند در پایان هر فصل فهرست معاملات خود را هم به سازمان امور مالیاتی ارائه کرده و کلیه معاملات خود را به صورت شفاف در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند .

اگر اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول این قانون اقدام به دریافت کد اقتصادی نکرده و گزارشات فصلی خود را با کد اقتصادی دیگری به سازمان امور مالیاتی ارسال نمایند میزان ۱ درصد معاملات خود جریمه خواهند شد . گزارشات فصلی باید حداکثر ظرف مدت ۴۵ روز در پایان هر فصل به سازمان امورمالیاتی ارسال گردد .

گزارشات خرید و فروش فصلی باید در فرمت مخصوص ارائه شده توسط سازمان امور مالیاتی ارائه گردد و جزییات آن به دقت تکمیل و تنظیم شود .

تنظیم گزارش مالیات حقوق پرسنل از جمله خدمات مالیاتی

امور اداری و پرسنلی در شرکت های کوچک و بزرگ یکی از بخش های مهم فعالیت های مالی و حسابداری بوده و باید مورد توجه دقیق قرار بگیرد . تنظیم قرارداد پرسنل مطابق با قانون ، نحوه پرداخت حقوق و مزایا ، محاسبه کسورات قانونی آنها از جمله مالیات ، بیمه و غیره بخشی از امور اداری و پرسنلی شرکتها می تواند باشد .

شرکتها ، صاحبان کسب و کار و بنگاههای اقتصادی بایستی قبل از پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل خود کلیه کسورات قانونی آن را محاسبه کرده و ان را به حساب سازمان های ذیربط واریز نمایند . محاسبه مالیات بر حقوق پرسنل بر اساس بخشنامه ها و قوانینی است که به صورت سالانه تغییر می کند و باید بر طبق درصد های تعیین شده محاسبه و از حقوق پرسنل کسر گردد .

شرکت ها و موسسات اقتصادی باید از جزییات قوانین مالیاتی مطلع بوده و اخبار جدید مربوط به ان را پیگیری کنند و مطابق با قوانین جدید به  امور مالیاتی خود رسیدگی نمایند .

همچنین تبصره ماده ۸۶ قانون مالیات های مستقیم نیز از نکات کلیدی است که کلیه کاربران در ارسال اطلاعات مذکور می بایست مفاد آن را رعایت نموده تا از هرگونه جریمه احتمالی جلوگیری به عمل آید.

تحریر دفاتر قانونی شامل دفتر روزنامه و کل و همچنین دفاتر درآمد و هزینه

تحریر دفاتر قانونی شامل دفتر کل ، دفتر روزنامه و دفتر دارایی و هزینه ها یکی از مسایل مهم در امور مالیاتی بوده چرا که بر اساس این دفاتر مالیات مودیان و بنگاههای اقتصادی تعیین و دریافت می گردد . این دفاتر باید به دقت تنظیم شده و قبل از ورود هر گونه اطلاعات داخل آن یکسری شرایط در آن لحاظ گردد . ضمن انکه در طول ثبت اسناد در آنها باید اصولی رعایت گردد تا توسط سازمان امور مالیاتی مورد تایید قرار گرفته و رد نشود .

این دفاتر نباید هیچ گونه قلم خوردگی داشته و پلمپ و ممهور شوند . هیچگونه فضای خالی در این دفاتر نباید وجود داشته باشد . تاریخ معاملات و عملیات های مالی باید به دقت ثبت شده و مغایرتی وجود نداشته باشد .همه این موارد فقط بخشی از الزامات ضروری برای تحریر دفاتر قانونی است و برای اینکه این دفاتر دقیق و کامل بوده و مورد تایید قرار بگیرند باید توسط افراد متخصص و آموزش دیده در تحریر دفاتر قانونی تکمیل شوند .

تحریر دفاتر قانونی شامل دفتر روزنامه و کل و همچنین دفاتر درآمد و هزینه

تحریر دفاتر قانونی شامل دفتر کل ، دفتر روزنامه و دفتر دارایی و هزینه ها یکی از مسایل مهم در امور مالیاتی بوده چرا که بر اساس این دفاتر مالیات مودیان و بنگاههای اقتصادی تعیین و دریافت می گردد . این دفاتر باید به دقت تنظیم شده و قبل از ورود هر گونه اطلاعات داخل آن یکسری شرایط در آن لحاظ گردد . ضمن انکه در طول ثبت اسناد در آنها باید اصولی رعایت گردد تا توسط سازمان امور مالیاتی مورد تایید قرار گرفته و رد نشود .

این دفاتر نباید هیچ گونه قلم خوردگی داشته و پلمپ و ممهور شوند . هیچگونه فضای خالی در این دفاتر نباید وجود داشته باشد . تاریخ معاملات و عملیات های مالی باید به دقت ثبت شده و مغایرتی وجود نداشته باشد .همه این موارد فقط بخشی از الزامات ضروری برای تحریر دفاتر قانونی است و برای اینکه این دفاتر دقیق و کامل بوده و مورد تایید قرار بگیرند باید توسط افراد متخصص و آموزش دیده در تحریر دفاتر قانونی تکمیل شوند .

شرکت در دفاعیات مالیاتی و پیگیری پرونده های مالیاتی

پرونده های مالیاتی اغلب از حساس ترین پرونده هایی مالی در دستگاه قضایی هستند . گاهی یک اشتباه در دفاعیات و ارائه یا عدم ارائه یک مدرک خاص می توانند به قیمت جریمه های سنگین برای مودیان مالیاتی تمام شود . مودیان در درجه اول باید برای پیشگیری از جریمه شدن کلیه اسناد و مدارک مالی و عملیات های حسابداری خود را به طور دقیق تهیه کرده و در زمان های تعیین شده در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد و اگر در موارد خاصی با این سازمان دچار اختلاف حساب شدند دفاع از پرونده مالیاتی خود را حتما به افراد خبره و متخصص در امور مالی و حقوقی بسپارند تا مشمول مالیات سنگین و جرایم مربوط به آن نشوند .

در واقع دفاع از پرونده های مالیاتی یک تخصص است و انجام آن باید توسط افراد متخصص انجام گیرد .